Befolyásolás, új vevők szerzése, hűség

Miért jó a közösségi marketing a vállalkozásodnak?

Promóciók: A Facebookra nem azért mennek az emberek, hogy vásároljanak. Az okokat a szakemberek vitatják, talán arról van szó, hogy a Facebookra barátkozni, „ismerkedni” mennek a felhasználók és nem vásárlási, pénz költési szándékkal látogatják az oldalt. DE ez nem jelenti azt, hogy nem kereshetsz pénzt a Facebookkal. Csak szeretném felhívni a figyelmed, hogy ne várj tőle csodát.

Mi az, ami működik: ha gyorsan akarsz pénzt keresni a Facebookon (és már van egy nagyobb rajongói táborod), akkor a nagy kampányok, árkedvezmények, akciók, árleszállítások, kiárusítások működnek, illetve ezeknek a promóciója.

Tehát a Facebookon elsősorban az árleszállítást kell népszerűsítened és ha profin csinálod: beharangozod, felkelted az érdeklődést, adsz egy időkorlátot és folyamatosan kommunikálod ezt a promóciót, akkor működik az azonnali pénzkeresés is a Facebookon!

Aki azt mondja, hogy nem működik, az általában rosszul csinálja és csodát vár.

Folyamatos kommunikáció = befolyásolás

Ezt a témát már érintettem, de nem említettem a befolyásolás szerepét. Ugyanis, ha folyamatosan kommunikálsz, akkor kialakíthatsz egy szakértői státuszt, ami azt jelenti, hogy befolyásolhatod az emberek, ügyfeleid véleményét. Emellett természetesen hosszútávon az értékesítés is nőni fog, hiszen te egy: profi, szakértő vagy, aki az egyik legjobb a szakmájában!

 Új vevők szerzése:

A Facebook felépítése és működése adta lehetőség segítségével rengeteg potenciális érdeklődőt szerezhetsz. Akik még nem is hallottak rólad és lassan elkezdenek „tudni rólad”. Ez még messze van attól, hogy egyszer betérjen vásárolni, de minden ügyfélszerzés így kezdődik. A valós életben a baráti beszélgetéseken történik meg az, ami napjainkban egyre gyakrabban a Facebookon!

A legkonkrétabb példája ennek, amikor megosztasz egy bejegyzést, egy képet és lájkolják a rajongóid. Ezt a lájkolást a rajongóid ismerősei is látják és megismerik a céged nevét, a márkád. Minél többször történik meg, annál komolyabban kezdenek veled foglalkozni. Ez különösen igaz, ha jók a bejegyzéseid és megjegyzéseket is hozzáfűznek.

Hűség:

Ha rendszeresen kommunikálsz, akkor egy idő után kialakul az “ismerős viszony” a céged és az ügyfél (vagy a potenciális ügyfél) között. Úgy fogja érezni, hogy ti már régóta „jóban vagytok” és ezáltal a bizalom, a hűség megjelenik a kapcsolatotokban, ami nélkülözhetetlen a vásárlás előtt!

Hozzászólások lezárva.